Mentoring and Literacy on the Use of a Chlorophyll Measurement Device for Farmers in Sumbersari Village, Bandung District
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Andrianto, H., Suhardi, Faizal, A., Budi Kurniawan, N., & Praja Purwa Aji, D. (2021). Performance evaluation of IoT-based service system for monitoring nutritional deficiencies in plants. Information Processing in Agriculture, xxxx, 1–19. https://doi.org/10.1016/j.inpa.2021.10.001
Ardiansyah, M., Nugroho, B., & Sa’diyah, K. (2022). Estimating Chlorophyll and N Content in Corn Leaves Based on Chlorophyll Content Index. J. Il. Tan. Lingk., 24(2), 53–61.
Desi, R. (2016). Metode Demonstrasi dan Eksperimen dalam Pengembangan Kreativitas Anak dengan Media Barang Bekas di Taman Kanak-Kanak Aisyiyah 1 Labuhan Ratu Bandar Lampung.
Erythrina. (2016). Leaf Color Chart : a Tool to Increase Nitrogen. J. Litbang Pert, 35(Lcc), 1–10.
Faisal, M., Nurhaedah, N., Rohana, R., Bahar, B., & Latri, L. (2022). PKM Pelatihan Pembuatan Media Pembelajaran Literasi Di Kelas Awal Bagi Guru SD. Publikasi Pendidikan, 12(1), 22. https://doi.org/10.26858/publikan.v12i1.24527
Gany, A., Sartika, E. M., Setiadikarunia, D., Br. Pasaribu, N. T. B., & Enrico. (2020). Pengembangan Teknologi IoT Melalui Metode Demonstrasi dan Eksperimen Bagi Siswa SMA X di Kota Bandung. J. Pengabdi. Kpd. Masy. Soerapati, 2(2), 141–154.
Hidayah, F., Santosa, S., & Putri, R. E. (2019). Rice Yield Prediction Model Based on Nondestructive Measurements of Rice Chlorophyll Values Paddy Leaf. Agritech, 39(4), 289–297.
Sompie, E. (2021). Penerapan Metode Pembelajaran Demonstration Dan Experiment Dalam Upaya Peningkatan Kemampuan Melayani Makan Dan Minum Dan Keaktifan Belajar Pada Siswa Kelas XII Jasa Boga Di SMK Negeri 1 Airmadidi. Jurnal Pengabdian Masyarakat: DIKMAS, 1(1), 1–10. http://ejurnal.pps.ung.ac.id/index.php/dikmas
Suharti, D. (2021). Penerapan Metode Demonstrasi Pada Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Kelas Xi Smk Negeri 1 Balikpapan Tahun Pelajaran 2019/2020. PENDALAS, 1(1), 44–91. https://journal.yaspim.org/index.php/pendalas/article/view/64
Suhendro. (2018). Pengaruh Penggunaan Metode Demonstrasi dan Metode Ceramah Terhadap Hasil Belajar Geografi di SMA Negeri 3 Metro Tahun Pelajaran 2017/2018 (Vol. 2018, Issue 21).
DOI: https://doi.org/10.26760/rekaelkomika.v4i2.141-150
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Address:
Electrical Engineering Institut Teknologi Nasional Bandung
20th Building 3rd Floor
Jl. PHH. Mustapa 23 Bandung 40124
Tlp. 022-7272215, Fax. 022-7202892,
e-mail: rekaelkomika@itenas.ac.id
Indexed:
Jurnal ini terlisensi oleh Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.